Välkommen hit och vart du hittar mig på nätet

Så mycket roligt händer nu! Våren spirar och min egen kreativitet också :)! I mitten av maj tar jag min yogalärarexamen och resan fram dit har varit magisk! Så mycket lärorikt och intressant innehåll och ett fantastiskt sätt att ta yogan ett steg längre genom fördjupad egenpraktik och möjlighet till att hålla klasser på studio och online. Kolla gärna in Jenny Sjöberg på Youtube för fria yogaklasser eller min nyöppnade webbsida www.yogajenny.se för inspiration kring mat, yoga och mindfulness. På tal om mat så missa inte min receptblogg matmedjenny.blogspot.se

Alla webbplatser kommer fyllas på med fint innehåll vartefter.

På instagram finns jag som @mindful_yogajenny för dig som gillar yoga och som @goodfoodandworkout för dig som gillar att röra på dig och äta grönt och hälsosamt.

Innan jag avslutar vill jag dela en mindfulnessövning med dig som passar fint att göra utomhus i vårsolen!

Mindfulnessövning - Notera det du har runt dig


  1. Ta en paus från det du just nu gör utomhus. Sätt dig på en stol, en stubbe, en sten, direkt på marken eller lutad mot ett träd eller stanna bara upp och stå rakt upp och ner och slappna av en stund. Det räcker med 3-10 minuter.
  2. Håll ögonen öppna. Låt blicken sakta vandra och uppmärksamma det du ser framför dig, hur gräset rör sig i vinden, nyansen av grönt på trädens blad, humlans färd över blommorna, himlens färg, människorna som passerar, formen av stenarna på marken...
  3. Fokusera extra på något litet som finns nära dig där du sitter eller står. Notera form, färg, storlek, uppbyggnad...
  4. Andas genom näsan och känn luftens passage in och ut. 
  5. Slut ögonen och känn tacksamheten över allt det vackra omkring dig. 
  6. Behåll känslan och plocka fram den om du behöver senare under dagen.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroppsideal och upp-fuckad hjärna

Meditationer, mantran och mudras

Rivstart på påsken